Friday, 22 July 2011

Bila kita Menyayangi Seseorang =)

bila kita sygg orang tu
kita tunggu dye lme pon takpe 
tapi bike die tngu kite dye marah2
ati kate .alaa adatlah ade yg menunggu an d'tunggu .
bila kita sygg org tuh
kite tak tydo pon tape layan die yyg ngah bosan
tapy bile kite bosan ade dy layan kite ?
haty kate tape dye bz kott 
billa kite sygg org tuh
kite gadoh an dye pon .kite diam je 
tapi dye heboh 1 dunia
haty kate takpe dye tension tuh .
bile kite syg org tuh
kite col nak ckp n dye
tpy die bgy phone at org lain atau matikan
bile jadi mcm2 ,tape
aty kate ,tape layan je kawan dye kawan kite jugak .
bile kite syg org tuh .
kite b'cerite n dye ,cite dgn tunggul lebeh baik
tapi bile dy b'cerite ,sepatah2 kite kene ingat ,kalo tak ingat kite yg kene marah .
bile kite syg org tuh ,
kiye sngop bgy dy rest ,bile dye letih .
tapi bile kite letih ,dy suroh jugak kite layan dye 
adil ke ? aty kate alaa bukan slalu .
bile kite syg org tuh 
kite jadi cm org gile bile dgr dye saket
tapi bile kite sakit ,die siap kuar n kawn2 dye meraikan hari kesakitan kite .
haty kate .alaa xpe takan dye nak bekepit dgn kite 24 jam .
bile kite syg org tuh
kite tak pernah pentingka diri sendiri
tapi dye hpokrit tahp gaban .
haty kate .xpe dye mmg cm tu kenelah terime .
bile kite syg org tuh
kite syg nak tingalkan dye selma2nya .
tapi dy tak thu kite bhadpn dgn maut
walopon kite skit ,dy kte at kite ,skt bese2 jer
jgn na mngrt .haty kate ,cm ni lah bile kite xde nanti mseti die hepi .
bile kite syg org tuh 
kite tak sngop tgk dy derite .
tapi dye pernah hargai diri kiter ?
haty kate .thu tak btape kite syg kn dy?
bile kite sy org tuh 
kite sngop tngalkn dyeslma2 nye untuk dy bhagie
adakah dye thu pngrbnan kiter?
haty kata ,xpe asalkn dy bhagie .
dan bile kite tnglkan slama2 nya
dia dtg menziarahi pursara kite
dia kte dye minta maaf sebb pernha m'gata kiter
dia minta maaf sebab pernah paksa kite layan dy waktu bosan
dia minta maaf sebab pernah heboh 1 dunia slh kiter
dia minta maaf sebab perna tak hiraukan col kite
dia minta maaf sebab pernah ta dgr luahn haty kite
dia minta maaf sebab pernah buat kite klprn sebab dye
dia minta maaf sebab pernah gngu waktu rehat kite
dia minta maaf sebb pernah hiraukn skit kiter
dia minta maaf sebab pernah pentingkn dri dia sendiri
dia minta maaf sebab ta pernah tgk penderitaan kiter
bile kite syg orng tuh
kite buat smunye kan ?
tp dia ta pernah phm kan?
dan bile kite tnglkn dye .dan dia dtg pde kite and kata SORRRY .
SORRY ? lepas skit kn haty kiter?
bila kite syg org tu
kite kate xpelah ak dah tngalkan dye
moga dia bhagie tnpa kite
Dalam haty ite kata
tapelah ape pon yg kite buad kite tetap syg org tuh .
SUKAR KE UNTUK MEMINTA MAAF PADA ORANG YANG TELAH KITA BUAD SILAP ??
huaaa renung2kan ? 
=)

2 comments:

faraluvaloly said...

sweett lahh derrr

fiqa.lalola said...

hehe . biase la sy mmg sweet . hekhek