Thursday, 24 November 2011

Suke dia ke ? Cinta dia hek ?


Hello , selamat malam . malam niy ciklola agak buhsan . so ciklola nak entry sikit , ce usha sikit tajuk malam niy , agak agak gempak tak ? hehehe .. mai ciklola mulakan (: #taksabakan


Kebanyakan orang apabila diajukan pertanyaan perasaan yang terbit dalam hati mereka terhadap pasangan masing - masing sama ada cinta atau suka , pasti mereka akan terdiam dan serba salah . huhu . Tak tahu jawapan mana satu yang tepat ! Ada rasa cinta dan dalam masa yang sama jugak ada rasa suka . Namun harus diingat cinta dan suka adalah dua benda yang berbeza . Diakui , ramai yang keliru dengan istilah ini kerana agak sukar untuk mengenal pasti dua perkara tersebut . 
Kat bawah ni  ada senarai perbezaan antara cinta dan suka . Jadi , apa yang korang tunggukan lagi . Cepat ! Bandingkanlah di mana perasaan korang sekarang terhadap si dia :)

Di hadapan orang kita cinta , hati kita akan berdegup kencang .
Tapi di depan orang yang kita suka , hati kita akan gembira ..

Jikalau kita lihat di dalam mata orang yang kita cinta , kita akan kaku ..
Tapi jikalau kita melihat ke dalam mata orang yang kita suka , kita akan tersenyum .

Di depan orang yang kita cinta , lidah kelu untuk berkata - kata .
Di depan orang yang kita suka , lidah bebas berkata apa sahaja .

Di depan orang yang kita cinta , kita menjadi malu ...
Di depan orang yang kita suka , kita akan tunjukkan diri yang sebenar 

Bila orang yang kita cinta menangis , kita akan turut menangis ...
Bila orang yang kita suka menangis , kita akan turut membuat dia gembira

Di depan orang yang kita cinta , kita takut untuk berterus terang kerana terlalu bimbang si dia akan tergoress ..
Di depan orang yang kita suka , kita terlalu mudah untuk berterus terang kerana kita yakin terus terang itu paling baik untuk menjaga keharmonian perhubungan korang dan si dia .

Perasaan cinta bermula dari mata , 
Perasaan suka bermula dari telinga ...

wahh cena gempak tak cita ciklola malamniy ? ahahah , amcam ? ada perasaan korang mcm niy ? alalala, jujur jela kan . ehehe . pape pun korang perlu tahu Cinta tu amat berharga bagi sesorang yang amat menghargai cinta , so korang yang mana bercinta tu hargai la pasangan anda okeh ?#laritajukkot . hehe tatata semua , selamat malam <3

4 comments:

EZAD AMIR said...

Arghhhh entri ko ni wt aq rase nk kapel jelah!!
Ok la aq nk g cri sesape yg bleh ditackle...

Muna rahimah said...

setuju :)

~DeaLin~ Luv!! said...

betul2..hee.
nice blog..
done folow u..
folow me back dear..;p

fiqa.lalola said...

ezad amir : hahaha cari2 smpai jumpee :)
muna rahimah : kan kan :)

dealin : thanks , okeh :)